Kirsten 2216 4599

Behandlingsmetoder

Vores behandlingstilbud er individuelt sat sammen, så det tager udgangspunkt i den enkeltes konkrete situation og udfordring med at komme af med en spiseforstyrrelse. Vi arbejder bl.a. med kognitive samtaleterapi, ikke voldelig kommunikation og tankefeltterapi. I visse tilfælde inddrager vi zoneterapi i vores behandling.

Hos Kirsten og Jannie i Viljen er alle behandlingstilbud individuelt sat sammen, så det tager udgangspunkt i den enkeltes konkrete situation og udfordringer. »

Læs om vores behandlingsmetoder her:
Kognitiv terapiIkke voldelig KommunikationKostvejledning • Mindfulness • Yoga og afspændning •  Tankefelt terapi 

Kognitiv terapi

Gennem opmærksomhed på tanker, følelser, fysiske reaktioner og handlinger, lærer du om dine adfærds- og reaktionsmønstre. Ved bevidst at ændre dine tanker og fastholde nye alternative tanker, kan du påvirke og ændre din adfærd. Denne metode egner sig særlig godt til folk, der lider af fx angst, lavt selvværd, depression, stress, eksamensangst og spiseforstyrrelser.

 

 

Den kognitive grundmodel – også kaldet Diamanten »

Den kognitive grundmodel.

Ikke-voldlig Kommunikation

IVK- Ikke Voldelig Kommunikation er en anerkendt kommunikationsmodel, der er særdeles velegnet til konflikthåndtering såvel indre som ydre konflikter. Modellen er bygget op sådan, at man bliver meget klar på egne følelser og behov. Dernæst bliver man skarp på at udtrykke sig på en klar og tydelig måde med respekt og empati.
Denne metode egner sig særlig godt til folk, der lider af fx angst, lavt selvværd, depression, stress, eksamensangst og spiseforstyrrelser.

Kostvejledning

Kostvejledning er til dig, som har et ønske om at skabe nye vaner og blive klogere på hvad din krop har brug for , for at fungere. Vigtigheden af den rette ernæring i forhold humør og et større overskud. Mad der gør dig glad. En øget forståelse af, protein, fedt og kulhydrater og hvorfor at vi har brug for det hele. Tips til indkøb og madlavning.

 

Mindfulness

At være mindful betyder at være nærværende og til stede i nuet på en måde, hvorpå kærlighed og venlighed vendes imod en selv. Der arbejdes med opmærksomheden og på at være i nuet. Mindfulness udvikler opmærksomheden på sammenhængen mellem tanker, følelser og kropslige fornemmelser. Ved mindfulness registres tanker, følelser og oplevelser såvel de gode som dårlige og disse anderkendes og accepters med omsorg (Netterstrøm, 2014: 255).

Yoga og afspændning

Forløbet er et tilbud til dig, som er nysgerrige på at lære dig selv bedre at kende og skabe balance i krop og sind. Her arbejdes der med fysiske øvelser samtidig med, at der er fokus på hvad der opleves undervejs, tilgangen er mindful. Du får trænet alle muskler, øget smidighed, bedre kropsforståelse, løsner spændinger og formindsker stress. Desuden bliver kredsløbet forbedret og vægten stabiliseres. Du kan opleve at sove bedre, bliver i bedre humør og få øget energi.

Det eneste du skal medbringe er dig selv og behageligt tøj du kan bevæge dig i.

Viljen

Kystvej 25, Lundeborg, 5884 Hesselager