Jannie - 27477464

Behandlingsmetoder

Vores behandlingstilbud er individuelt sat sammen, så det tager udgangspunkt i den enkeltes konkrete situation og udfordringer. Vi arbejder bl.a. med kognitiv samtaleterapi, kropsterapi og åndedrætsterapi.

 

 

 

Læs om vores behandlingsmetoder her:
Kognitiv terapiÅndedrætsterapiKostvejledning • Mindfulness • Yoga

 

 

 

Kognitiv terapi

Gennem opmærksomhed på tanker, følelser, fysiske reaktioner og handlinger lærer du om dine adfærds- og reaktionsmønstre. Ved bevidst at ændre dine tanker og fastholde nye alternative tanker, kan du påvirke og ændre din adfærd. Denne metode egner sig særligt godt til mennesker, der lider af f.eks. angst, lavt selvværd, depression, stress eller spiseforstyrrelser.

 

 

Den kognitive grundmodel – også kaldet Diamanten »

Den kognitive grundmodel.

Holotropisk åndedrætsterapi

Holotropisk åndedrætsterapi en terapiform, hvor åndedrættet, udtryksfuld musik og et trygt rum er de centrale redskaber til behandling. Det er en kraftfuld metode til selvopdagelse og healing, som gør det muligt at få adgang til bevidsthedslag, der ellers kan være svære at nå. Terapiformen lader kroppen og sindet stå for den healende og transformerende proces, der kan give en dybere oplevelse af sammenhæng og mening i forhold til sig selv og andre. Terapiformen har stor gavnlig effekt på følelsesmæssige forstyrrelser og fysiske lidelser, herunder f.eks. angst, forbier, stress, depression, spiseforstyrrelser, selvværd, astma og migræne.   

1 session varer ca. 2 timer og koster kr. 650. 

 

Kostvejledning

Kostvejledning er til dig, som har et ønske om at skabe nye vaner og blive klogere på, hvad din krop har brug for for at fungere. Det er vigtigt med den rette ernæring i forhold til humør og overskud. Mad der gør dig glad. Tips til indkøb og madlavning.

 

Mindfulness

At være mindful betyder at være nærværende og til stede i nuet på en måde, hvorpå kærlighed og venlighed vendes imod en selv. Der arbejdes med opmærksomheden og på at være i nuet. Mindfulness udvikler opmærksomheden på sammenhængen mellem tanker, følelser og kropslige fornemmelser. Ved mindfulness registreres tanker, følelser og oplevelser – såvel de gode som dårlige – og disse anerkendes og accepteres med omsorg (Netterstrøm, 2014: 255).

Yoga og afspænding

Hvis der er et ønske omkring det, og det er meningsgivende, kan yoga og afspænding kombineres med samtaler som en del af et forløb hos Viljen. Yoga er et utroligt effektivt redskab i forhold til at mærke sig selv samt skabe nærvær, som er essentielt til at opbygge ens selvværd.  Yoga er for dig, som er nysgerrig på at lære dig selv bedre at kende og skabe balance i krop og sind. Der arbejdes med fysiske øvelser samtidig med, at der er fokus på, hvad der opleves undervejs – tilgangen er mindful. Du får trænet alle muskler, øget smidigheden, du får bedre kropsforståelse, løsner spændinger og formindsker stress. Desuden bliver kredsløbet forbedret og vægten stabiliseres. Du kan opleve at sove bedre, blive i bedre humør og få øget energi.

 

Viljen til at ville, skaber evnen til at kunne.

Buchwaldsgade 50, 5000 Odense C. 
CVR-nr: 35597204